Köpvillkor

Villkoren gäller för privatpersoner som handlar hos www.odlardags.se. Du ska vara fyllda 18 år för att handla i butiken.
Vi har ingen minimiorder. Både små och stora beställningar är välkomna.


Priser

Alla priser är i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms.
Rabattkoder gäller ej för redan prissänkta varor.

Orderbekräftelse

Orderbekräftelse skickas till dig via e-post direkt efter att du genomfört din beställning.

Betalning

Grundalternativet för betalning är faktura på 14 dagar som skickas efter att du mottagit varorna. Men du kan även välja att att betala med kort, via banköverföring eller lägga upp en delbetalning. All vår betalningshantering på nätet hanteras tryggt och med hög säkerhet av Klarna. Du identifierar du dig genom att lämna dina uppgifter och kan sen välja den betalmetod som passar dig bäst.

Leveransvillkor

Beställningar av fröpåsar levereras med en frakt om 15kr oavsett antal. Övriga varor kostar från 29kr i frakt. Högsta möjliga leveranskostnad du kan bli debiterad är 89kr.

Om orderns varuvärde är 800kr eller mer levereras beställningen helt fraktfritt.

Fröer och mindre produkter sänds hem till dig med Postnord och är normalt framme inom 2-3 dagar.
Mer skrymmande varor levereras med DHL och tar 3-8 dagar. Du aviseras vanligtvis med ett SMS när varorna kan hämtas ut.

Leveranser sker enbart inom Sverige.


Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ångerrätt på beställda varor från det att du mottagit varan och paketet. Det är när brevet/paketet kommit hem till dig eller hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe. För att din retur ska gå så smidigt som möjligt ska du innan du returnerar din vara kontakta oss via mail på kundtjanst@odlardags.se. Då återkommer vi med information om hur du enklast går till väga för att returnera. Varan skickas därefter tillbaka till oss i sin originalförpackning. Varan måste vara i nyskick och oanvänd, men du har rätt att försiktigt undersöka varan. Du betalar själv kostnaden för returfrakten. Vi kommer inte att lösa ut varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan återför vi aktuellt belopp till ditt konto inom 10 arbetsdagar.

Reklamation

Kontrollera alltid att försändelse och varor är felfria när du tar emot varan. För snabbast möjliga hantering vid eventuell transportskada på försändelsen rekommenderar vi att du anmäler detta till speditören vid mottagandet av varan. En vara kan reklameras om den har fabrikationsfel eller är defekt på annat sätt.  Om så är fallet mailar du snarast möjligt till vår kundtjänst på kundtjanst@odlardags.se. Då återkommer vi med information om hur du ska göra för att reklamera. Vi står då för alla kostnader förknippade med att du snarast möjligt får en ny felfri vara.

Skulle du råka ut för en felleverans kontaktar du oss på kundtjanst@odlardags.se. Vi står då för alla kostnader förknippade med att du verkligen får det du har beställt.

Ej uthämtade paket

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 299 kr.

Kontaktinformation

Du når oss via kontaktformuläret som du hittar om du klickar på "Kontakta oss" uppe i menyraden.
Eller e-posta oss på: kundtjanst@odlardags.se

 

Nyhetsbrev

När du handlar första gången hos oss blir du automatiskt prenumerant på Odlardags Nyhetsbrev. Då är du bland de första att ta del av våra aktuella erbjudanden och rabatter. Skulle du inte vilja det i fortsättningen kan du enkelt avregistrera dig via en länk längst ner i nyhetsbrevet.



Odlardags ägs och drivs av PetliaTrading AB, Tunagatan 10, 75337 Uppsala.
Organisationsnummer 559052-2784.